loading...
انجمن ورزشی پنجم اردیبهشت
آخرین ارسال های انجمن
zohreh بازدید : 121 شنبه 29 فروردین 1394 نظرات (0)

از آنجا که روی ورزشکاران زن پژوهش های دقیق و گسترده ای صورت نگرفته است، یک اتفاق نظر و تفاهم کلی درباره سطح عملکرد آنها وجود ندارد...

وجود اختلافات فیزیولوژیک و نیز ساختاری بین جنس زن و مرد هم مزید بر علت شده است. اگرچه بر اساس نظرسنجی ها، اکثر ورزشکاران زن معتقد به افت عملکرد بدنی در دوران قاعدگی هستند، اما از لحاظ فیزیکی زنانی بوده اند که در طی زمان قاعدگی قادر به شکستن رکوردهای جهانی شده اند.

فعالیت ورزشی شدید سبب کاستن سطح استروژن در خون می شود، اما لزوماً بر سطح عملکرد بدنی اثری ندارند.

zohreh بازدید : 116 شنبه 29 فروردین 1394 نظرات (0)

دكتر علی مظاهری نژاد خاطر نشان كرد: تفكر جامعه كنونی در حال حاضر بر این مبنا است كه همه دوست دارند قد بلند و اندام متناسب داتشه باشند. اما شرایط امروزه به شكلی است كه ساعت‌ها پشت میز نشین، بازی‌های كامپیوتری و تماشای بیش از حد برنامه‌های تلویزیونی چاقی را در كودكان افزایش داده و سبب بروز فقر حركتی در جامعه كنونی شده است. البته این كه چه ورزشی در بلندی قد نقش بسزایی دارد، از نظر علمی هنوز ثابت نشده است.

 

وی افزود: اگر كسی تمایل به انجام فعالیت در رشته بسكتبال یا والیبال دارد، این طور نیست كه بگوییم این دو ورزش موجب قد بلندی فرد می‌شود، بلكه افراد با توجه به علاقمندی و تناسب اندام به این رشته‌ها گرایش پیدا می‌كنند، اما در كل می‌توان گفت فعالیت‌های ورزشی كه با هیجان و استرس همراه باشد و سبب افزایش ضربان قلب، خشكی دهان شود، در عین بازی موجب ترشح هورمون‌هایی می‌شود كه این هورمون‌ها در افزایش قد ورزشكار موثر است.

مظاهری نژاد تاكید كرد: ورزش قبل و زمان بلوغ در كاهش وزن دختران نقش مهمی دارد و ریسك بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان‌ها و كیست‌های تخمدان را در سنین بالاتر كاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: ورزش و تغذیه مناسب در زمان بلوغ سبب می‌شود تا 30 درصد توده استخوانی افزایش پیدا كند این افزایش توده استخوانی برای زنانی كه دچار یائسگی می‌شوند و پنج سال اول بعد از دوران یائسگی 20 تا 30 درصد تراكم استخوانی خود را از دست می‌دهند، منجر به آن می‌شود تا مانع پوكی استخوان در این گونه افراد شود.

ورزش‌های سنگین و حرفه‌ای قبل و زمان بلوغ به دلیل بروز مشكلات برای دختران جوان تولید نمی‌شود، اما انجام ورزش‌هایی همچون دو سریع، دویدن، طناب زدن، لی لی بازی كردن و همچنین انجام 150 دقیقه فعالیت ورزش هوازی دو الی سه بار ورزش‌های قدرتی و حركات انعطاف پذیری در طول هفته‌ جزء فعالیت‌هایی است كه برای جلوگیری از بروز اختلالات هورمونی برای دختران قبل از بلوغ توصیه می‌شود.

 

این متخصص پزشكی ـ ورزشی با بیان این نكته كه ورزش تاثیری در بلوغ دختران ندارد، یادآور شد: تنها عاملی كه در بلوغ زنان امكان دارد نقش داشته باشد، انجام یكسری ورزش‌هایی كه به اصطلاح به آن «ورزش سه گانه زنان» می‌گویند و علائمی همچون كاهش وزن زیاد، اختلالات قاعدگی و پوكی استخوان دارد. این ورزش‌ها شامل اسب سواری، ژیمناستیك و باله است. هر چند این ورزش‌ها در تناسب اندام زنان نقش بسزایی دارند، اما به دلیل كاهش وزن زیاد و عدم دریافت تغذیه كافی به بدن موجب اختلالات هورمونی و در نتیجه‌ به تاخیر افتادن زمان قاعدگی زنان به مدت طولانی می‌شود.

 

وی ادامه داد: بنابراین ورزش‌های سنگین و حرفه‌ای قبل و زمان بلوغ به دلیل بروز این گونه مشكلات برای دختران جوان تولید نمی‌شود، اما انجام ورزش‌هایی همچون دو سریع، دویدن، طناب زدن، لی لی بازی كردن و همچنین انجام 150 دقیقه فعالیت ورزش هوازی دو الی سه بار ورزش‌های قدرتی و حركات انعطاف پذیری در طول هفته‌ جزء فعالیت‌هایی است كه برای جلوگیری از بروز اختلالات هورمونی برای دختران قبل از بلوغ توصیه می‌شود.

zohreh بازدید : 131 شنبه 29 فروردین 1394 نظرات (0)

ورزش راگبی و تاریخچه آن

راگبی یا راگبی فوتبال در مفهوم عام خود همه ورزش‌هایی را در برمی‌گیرد که از نوعی فوتبال که در مدرسه راگبی در انگلستان بازی می‌شد، ریشه گرفته‌اند. یعنی: راگبی ۱۵ نفره، راگبی ۱۳ نفره، فوتبال آمریکایی، فوتبال استرالیایی، و فوتبال کانادایی. البته امروزه راگبی فقط به همان دو ورزش اول گفته می‌شود.

تاریخچه راگبی

در داستان‌های مربوط به پیدایش ورزش راگبی آمده است؛ در سال ۱۸۲۳ ویلیام وب الیس دانش آموز مدرسه راگبی انگلستان در هنگام یک مسابقه فوتبال، توپ را با دست برداشته و شروع به دویدن با آن کرد. پس از آن با تغییر قوانین فوتبال ورزش جدیدی در مدرسه راگبی ایجاد شد. قدیمی‌ترین نوشته‌ای که این ماجرا در آن نقل شده گزارشی از جامعه راگبی در سال ۱۸۹۷ درباره وجه تسمیه این ورزش است.

اسناد موجود در مدرسه راگبی نشان می‌دهد که ویلیام وب الیس دانش آموز این مدرسه بوده و مدال افتخاری نیز به نام او در این آکادمی موجود است. اما مدرکی وجود ندارد که بر صحت این داستان گواهی بگذارد. هرچند نقش اساسی مدرسه راگبی در شکل گیری و تکامل راگبی غیرقابل انکار است و اولین مقررات این ورزش در سال ۱۸۴۵ در این مدرسه تهیه شده است.

یکی دیگر از ورزشهایی که در پیدایش راگبی تأثیر داشته، ورزش هارلینگ است که در ولز و کورن وال (ناحیه‌ای در جنوب اسکاتلند) بازی می‌شد. در این مسابقه بازیکنان برای رساندن یک توپ به دروازه حریف تلاش می‌کردند. دروازه‌ها معمولاً چندین کیلومتر از هم فاصله داشتند و به این ترتیب فرصتی برای مسابقات بزرگ و پرهیجان بین روستاهای هم‌جوار فراهم می‌شد. این ورزش در ولز کاناپان یا کاریاپان نامیده می‌شد

zohreh بازدید : 248 شنبه 29 فروردین 1394 نظرات (0)

گلف از جمله ورزش‌ها و بازی‌های فضای آزاد است که در آن بازیکنان به طور فردی یا تیمی به‌وسیله چوب‌های مخصوص توپ کوچکی را درون سوراخی در زمین می‌اندازند.به طور کلی گلف پرتاب یک توپ از نقطه آغاز بازی به درون یک سوراخ است که به‌وسیله یک یا چند ضربه پیاپی و بر طبق قوانین مشخصی صورت گرفته باشد.

 

تاریخچه گلف در جهان:
نشانه‌های اولیه رشته ورزشی گلف برمی‌گردد به سال 1413 در اسکاتلند و در آن زمان این رشته مختص شاهزاده‌ها و درباریان بود. در سال 1503 و پس از یک توقف حدودا 50 ساله بازی گلف برای همگاه آزاد شد.اولین باشگاه گلف جهان در سال 1754 در سنت اندروز اسکاتلند تاسیس و در ایران نیز گلف از سال 1924 بازی شد.

بازی گلف یکی از پرطرفدارترین بازی‌های دنیا به حساب می‌آید. این بازی در عین سادگی یکی از مشکل‌ترین بازی‌های دنیا است. لازمه این بازی، تلفیق نیروی فکری و آمادگی جسمانی بازیکن است.هدف عمومی بازیکنان گلف این است که چطور ضربات با ارزشی را ذخیره و حساب ضربات خود را پائین نگهدارند. چرخش صحیح و چوب‌گیری خوب، اصول بازی موفق است. یک بازیکن تمام عیار باید دارای 4 خصوصیت اصلی باشد: یکنواختی، خونسردی و آرامش، شعور عمومی و تمرکز حواس.

 

پیدایش گلف در ایران:
حدود سال 1304 همزمان با ورود اتباع خارجی به منظور کشف و استخراج نفت در مناطق نفتخیز جنوب کشور این ورزش وارد ایران شد. تا قبل از ملی شدن صنعت نفت هیچ ایرانی این بازی را انجام نمی‌داد و بازی گلف انحصاراً در دست خارجی‌ها بود.در تهران نیز این رشته به صورت اختصاصی و در مجموعه ورزشی انقلاب از سال 1340 انجام شد.
پس از انقلاب تشکیلات ورزش گلف کشور از اردیبهشت سال 1370 در قالب یک کمیته آغاز به کار کرد و با توسعه فعالیت‌های خود رسماً به عنوان فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران معرفی و در لیست فدراسیون‌های رسمی کشور قرار گرفت.این فدراسیون در سال 1996 میلادی به عضویت شورای جهانی گلف درآمد و بعدها با کنفدراسیون گلف آسیا و اقیانوسیه نیز مرتبط شده است.

 

گلف,ورزش گلف,قوانین بازی گلف

 
زمین و تجهیزات گلف:
زمین گلف حدود 30 تا 40 هزار متر مربع وسعت دارد. برای بازی گلف کفش ویژه میخ‌داری نیاز است تا به هنگام ضربه زدن پای بازیکن نچرخد. لباس گلف هم برای راحتی حرکت بدن و از جنس مخصوص درست شده است.
زمین استاندارد گلف داری 18 حفره است. فاصله حفره‌ها از نقطه شروع و از یکدیگر متفاوت بوده و معمولاً بین 100 تا 600 یارد متغیر هستند که در این فواصل موانع گوناگونی از قبیل موانع آبی و شنزار و چمنزارهای بلند و پرپشت طراحی و گنجانده شده است.


برای گلف‌بازی ساک ویژه‌ای نیاز است تا 14 چوب گلف را در خود جای دهد. این ساک در زیر خود چرخ‌هایی دارد که به گلف‌باز اجازه می‌دهد تا ساک و چوب‌های خود را به راحتی در سراسر زمین به همراه ببرد. هر کدام از این چوب ها برای زدن ضربه‌های گوناگونی به کار می‌روند. هر بازی گلف بین 4 تا 5 ساعت طول می‌کشد و دارای قوانین ویژه‌ای است.

zohreh بازدید : 803 شنبه 29 فروردین 1394 نظرات (0)

کریکت (به انگلیسی: Cricket) یک ورزش تیمی بت و توپ است که در زمین چمن دایره‌ای یا بیضی شکل با شعاع میانگین ۷۵ متر میان دو تیم ۱۱ نفره بازی می‌شود. در مرکز زمین کریکت یک محوطه خاکی متراکم شده به طول ۲۲ یارد (۲۰٫۱۲ متر) وجود دارد. به این قسمت پیچ (به انگلیسی: Pitch) گفته می‌شود که در طرفین آن سه عدد چوب بنام استامپ (به انگلیسی: Stumps) وجود دارند و تمام این مجموعه با همویکت (به انگلیسی: Wicket) نامیده میشود. توپ کریکت دارای محیطی میان ۲۲/۴ تا ۲۲/۹ سانتیمتر و ۱۵۵/۹ تا ۱۶۳ گرم وزن دارد (برای آقایان). سطح آن از چرم و مرکز آن از چوب پنبه پیچیده شده در نخ پرشده‌است. چوبی که با آن به توپ ضربه میزنند بت (به انگلیسی: Bat) نام دارد. بیشترین طول آن ۹۶/۵ سانتیمتر و عرض آن در پهن ترین بخش ۱۰/۸ سانتیمتر بوده و تغییرات وزن آن از ۱ تا ۱/۴ کیلو میباش

zohreh بازدید : 113 شنبه 29 فروردین 1394 نظرات (0)

اولین مسابقه رسمی این رشته ورزشی در سال 1947 در سواحل كالیفرنیا برگزار گردید. چهل سال بعد فدراسیون جهانی والیبال (fivb) اولین دوره مسابقه های قهرمانی جهان در بخش مردان را در ساحل ایپانما (برزیل) برگزار نمود. تیم دو نفره اسمیت و استكلوس از ایالات متحده به مقام قهرمانی دست یافتند. شش سال بعد در سال 1993، اولین دوره مسابقات قهرمانی جهان این ر شته در بخش زنان در آلمریای اسپانیا برگزار شد.
 در مسابقات رسمی والیبال ساحلی هر تیم از 2 بازیكن تشكیل می‌شود و مربی و بازیكن ذخیره نیز حضور ندارند. اما در مسابقات تفریحی و غیر رسمی معمولا تیم‌ها با بیش از 2 بازیكن تشكیل می‌شوند.
والیبال ساحلی اولین بار در بازی های المپیك 1992، به عنوان یك رشته ی نمایشی در برنامه بازی ها قرار گرفت. از المپیك 1996 آتلانتا این رشته رسمیت یافت مسابقات آن در هر دو قسمت مردان و زنان برگزار شد. تیم دو نفره ی چارلز كیرالی و كنت استیفز از ایالات متحده برنده ی مدال طلای مردان و تیم دو نفره ای از برزیل قهرمان بخش زنان شدند.
آمریكا و برزیل دو تیم موفق این رشته ورزشی هستند. والیبال ساحلی در المپیك با حضور ?? تیم برگزار می‌شود و از هر كشور حداكثر دو تیم اجازه حضور در مسابقات را دارند.
در المپیك آتن والیبال ساحلی سومین حضور خود را با استقبالی گسترده از سوی تماشاگران جشن گرفت. آسیایی‌ها پس از رسمی شدن والیبال ساحلی نخستین گام‌ها را در بازی‌های آسیایی هیروشیما برداشتند كه در آن سال كشورهای آسیایی از جمله ایران در آن حضور پیدا كردند.

فدراسیون بین المللی والیبال (fivb)، علاوه بر برگزاری مسابقه های قهرمانی جهان، همه ساله اجازه ی برگزاری مسابقه های بین المللی تحت عنوان تور جهانی را به بعضی از كشورهای متقاضی و واجد شرایط می دهد .

 

zohreh بازدید : 86 جمعه 14 آذر 1393 نظرات (0)

انجام حرکات ورزشی یوگا می‌تواند به بهبود درمان انحراف ستون فقرات کمک کند و به نوجوانان کمک کند که بدون استفاده از بریس این مشکل خود را برطرف کنند. مطالعات جدید نشان داده است انجام یک حرکت یوگا به مدت 90 ثانیه و سه روز در هفته‌ می‌تواند خمیدگی و انحنای ستون فقرات را کاهش دهد. انجام این کار به مدت سه ماه می‌تواند بسیار مفید باشد. نتایج این مطالعات در مجله "پیشرفت سلامت و پزشکی" منتشر شده است. حدو د شش میلیون نفر در آمریکا دچار انحراف در ستون فقرات هستند و حدود 600 هزار مراجعه به پزشک در سال به دلیل این مشکل انجام می‌شود. انحراف ستون فقرات در همه سنین ایجاد می‌شود و بین 10 تا 15 سالگی بسیار شایع است.

انحراف ستون فقرات مزمن به انحنای بیش از 45 درجه گفته می‌شود و معمولا با جراحی درمان می‌شود. انحنای کمتر از 45 درجه با تکنیک‌هایی بدون جراحی درمان می‌شوند که معمولا راه درمانی آن بستن "بریس" است. هر ساله حدود 30 هزار کودک و نوجوان به درمان با بریس روی می‌آورند و این وسیله باید چند ساعت در روز پوشیده شود. استفاده از این وسیله کمک می‌کند تا ستون فقرات این کودکان به صورت صاف رشد کند.

 شایع‌ترین روش درمان با بریس نوجوانان به مدت سه تا چهار ماه، سه بار در هفته‌ جلسات ورزشی دو ساعته است. بعد از این سه تا چهار ماه نیز آنها باید در طول روز 30 دقیقه‌ ورزش کنند. یکی از محققان در این باره می‌گوید: از آنجایی که بیشتر بیماران نوجوانان هستند، انجام این برنامه‌ها برای آنها بسیار سخت است. درمان نشدن انحراف ستون فقرات نیز باعث می‌شود که انحراف هر ساله هفت درصد بیشتر شود و در نهایت ناتوانی ایجاد کند.

در مطالعات اخیر محققان سعی کردند تا تاثیر حرکات یوگا را که به پلانک از پهلو معروف هستند بر 25 فرد 14 تا 85 ساله که انحراف ستون فقرات داشتند بررسی کنند. این حرکت به این شکل است که فرد بر روی یک سمت بدن با پاهای صاف دراز می کشد و با کمک آرنج و بازو بدن را به سمت بالا می‌برد و بر می‌گرداند.

از افراد مورد بررسی خواسته شد که روزی 10 تا 20 ثانیه این حرکت را انجام دهند. سپس از آنها خواسته شد تا روزی یک بار هر چقدر که می‌توانند این حرکت را تکرار کنند.

یکی از محققان در این باره گفت: از آنجایی که انحراف ستون فقرات به معنای عدم تقارن در بدن است انجام حرکت پلانک در سمتی از بدن که ضعیف‌تر است می‌تواند موثر باشد. انجمن ملی انحراف ستون فقرات پیشنهاد کرده است که بیماران از 25 حرکت یوگا برای درمان استفاده کنند.

به طور متوسط نمونه های مورد بررسی 1.5 دقیقه‌ در روز، 6.1 روز در هفته‌ در طی 6.8 ماه این حرکت را انجام دادند و بررسی‌ها نشان داد که 32 درصد بهبود در شرایط آنها ایجاد شد. در بین افراد مورد بررسی نوجوانان 49.6 درصد و افراد بزرگسال 38.4 درصد بهبودی یافتند.

zohreh بازدید : 109 جمعه 14 آذر 1393 نظرات (0)

شطرنج فعالیت مغزی پیچیده‌ای است که نیاز به تعقل، تمرکز و قدرت تصمیم‌گیری بالا دارد. انجام ورزش شطرنج فواید مغزی زیادی به همراه دارد.

ورزش شطرنج به "بازی پادشاهان" معروف است. در این ورزش مغز به کار گرفته می‌شود تا حرکات حریف برای حمله پیش‌بینی شود. هرچقدر که مطالعات بیشتری درباره مغز انجام می‌شود مشخص می‌شود که ورزش شطرنج ابزاری برای تقویت توانایی‌های مغزی است. 10 فایده اصلی شطرنج به شرح زیرند:

1- شطرنج IQ را افزایش می‌دهد

همیشه تصور می‌شد که شطرنج برای کسانی که قوه تعقل بهتر و IQ بالاتری دارند استفاده می‌شود. با این حال درباره شطرنج مسئله مرغ و تخم مرغ مطرح است. اینکه آیا افراد باهوش‌تر به سمت شطرنج می‌روند یا بازی کردن شطرنج باعث باهوش‌تر شدن می‌شود؟ در مطالعات اخیر مشخص شده است که بازی شطرنج باعث افزایش هوش می‌شود. در این مطالعات 4 هزار فرد اهل ونزوئلا مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که بعد از 4 ماه آموزش شطرنج IQ آن‌ها افزایش یافته است.

2- شطرنج از آلزایمر جلوگیری می‌کند

از آنجایی که مغز مانند یک ماهیچه عمل می‌کند، نیاز به ورزش دادن دارد. مطالعات منتشر شده در مجله پزشکی انگلیسی نشان داده است افرادی که بالای 75 سال سن دارند اگر شطرنج بازی کنند و فعالیت‌های مغزی از این دست داشته باشند، کمتر مشکل اختلال حواس پیدا می‌کنند. در این بررسی‌ها مشخص شده است. بافت‌های مغزی که از آن‌ها استفاده نمی‌شود قدرت خود را از دست می‌دهند. بنابراین دلیل کافی برای روی آوردن به شطرنج قبل از رسیدن به سن 75 سالگی وجود دارد.

3- شطرنج هر دو طرف مغز را پرورش می‌دهد

در مطالعات محققان آلمانی مشخص شده است افرادی که شطرنج بازی می‌کنند هر دو نیم کره مغز را پرورش می‌دهند. آن‌ها انتظار داشتند که در بررسی‌ها مشاهده کنند نیمکره چپ مغز افرادی که شطرنج‌ بازی می‌کنند قوی‌تر است اما در کمال ناباوری دریافتند که نیم‌کره راست مغز این افراد نیز با همان کیفیت کار می‌کند.

4- شطرنج خلاقیت را افزایش می‌دهد

از آنجایی که نیم کره راست مغز مربوط به خلاقیت می‌شود، انجام شطرنج خلاقیت را نیز افزایش می‌دهد. شطرنج‌ بازی کردن ابتکار را افزایش می‌دهد. مطالعات بر روی دانش‌آموزان که یک روز در هفته شطرنج بازی می‌کردند و مقایسه آن‌ها با افرادی که یک روز در هفته با کامپیوتر کار می‌:ردند یا فعالیت‌های مختلف دیگری انجام می‌دادند نشان داد افرادی که شطرنج بازی می‌کنند ذهن خلاق‌تری نسبت به دیگران دارند.

5- شطرنج حافظه را افزایش می‌دهد

برای خوب شطرنج بازی کردن نیاز به حافظه خوب داریم زیرا باید حرکات حریف را به خاطر بسپاریم و در حرکات بعد آن‌ها را به یاد بیاوریم. در مطالعات انجام شده به مدت 2 سال مشخص شد دانش‌آموزانی که به طور مرتب شطرنج بازی می‌کنند حافظه و توانایی سازماندهی بیشتری دارند.

6- شطرنج توانایی حل مسئله را افزایش می‌دهد

بازی شطرنج مانند یک پازل بزرگ است که نیاز به حل دارد. مطالعاتی بر روی 450 دانش‌آموز سطح پنجم انجام شد. این افراد به سه گروه تقسیم شدند. گروه اول از سطح یک برنامه ریاضی عادی خود را انجام دادند. گروه بعد از سطح اول ریاضی را با یادگیری شطرنج همراه کردند و گروه سوم از همان سطح یک شروع به یادگیری و انجام شطرنج کردند. تست‌ها نشان داد که توانایی حل مسئله در گروه سوم 81.2 درصد، در گروه دوم 62 درصد و در گروه اول 21.46 درصد بود.

7- شطرنج توانایی خواندن را افزایش می‌دهد

در مطالعات انجام شده بر روی 53 دانش‌آموز مشخص شد افرادی که شطرنج بازی می‌کنند توانایی خواندن بهتری دارند.

8- شطرنج تمرکز را افزایش می‌دهد

تمرکز عمیق در شطرنج باعث پیشرفت نتایج بازیکنان می‌شود. اگر در حین مسابقه حتی چندد ثانیه حواس فرد پرت شود می‌تواند بر نتیجه بازی تاثیر‌گذار باشد. با توجه به اینکه شطرنج نیاز زیادی به تمرکز دارد توانایی تمرکز افرادی که این ورزش را انجام می‌دهند نیز بیشتر است.

9- شطرنج رشد سلول‌های عصبی را افزایش می‌دهد

سلول‌های عصبی به شکل درخت هستند و سیگنال‌های عصبی را منتقل می‌کنند. هرچقدر سلول‌های عصبی بیشتر باشند، سیگنال‌های بیشتری جابه‌جا می‌شوند. انجام فعالیت‌های پیچیده مغزی همچون شطرنج رشد سلول‌های عصبی را افزایش می‌دهد.

10 – شطرنج قدرت برنامه‌ریزی و پیش‌بینی را افزایش می‌دهد

شطرنج باعث گسترش پوسته جلوی مغز می‌شود، این قسمت مربوط به برنامه‌ریزی، قضاوت و کنترل می‌شود. گسترش این قسمت از مغز باعث انجام تصمیم‌گیری‌ها بهتر در شرایط پیچیده می‌شود

zohreh بازدید : 83 جمعه 14 آذر 1393 نظرات (0)

بررسی‌های اخیر نشان داده است که افراد چپ دست توانایی‌ بیشتری در بعضی از رشته‌های ورزشی دارند. به گزارش ایسنا، محققان اخیرا با بررسی مسابقات رزمی UFC دریافتند که چپ دست‌ها در رشته‌های رزمی بهتر عمل می‌کنند. در بین انسان‌ها ، چپ دست‌ها حدود 10 تا 12 درصد جامعه را تشکیل می‌دهند. چپ دست‌ها غالبا قد و قامت ریزتری دارند با این حال اخیرا محققان توانایی چپ دست‌ها را در مبارزه بررسی کرده‌اند.

آناتومی بدن انسانها نشان می‌دهد که آنها طوری آفریده شده‌اند که برای مبارزه و جنگیدن مناسب باشند و بتوانند به حیات خود ادامه دهند. مبارزات در رشته UFC به نظر شبیه‌ترین رشته به جنگیدن طبیعی انسان هاست. بررسی مبارزات UFC نشان داد چپ دست ها پای راست خود را جلو می‌گذراند، با دست و پای راست ضربه می زنند، ولی با اعضای سمت چپ بدن حمله می‌کنند. این نوع مبارزه برای رزمی کاری که همیشه با راست دست‌ها مواجه شده است، غیر عادی است.

 ضربه از سمت دیگر وارد می‌شود و حریف شوکه می‌شود. بررسی 210 فیلم مبارزه UFC نشان داده است که در این مبارزات چپ دست‌های زیادی به مراحل بالا راه می‌یابند. اما در مراحل بالا از آنجایی که رزمی کاران حرفه‌ای هستند و با حریفان زیادی مبارزه کرده‌اند. روش مبارزه چپ دست‌ها را می‌دانند. بنابراین در رده‌های بالا کارایی راست دست ها و چپ دست‌ها یکسان است.

محققان در صدد هستند تا کارایی چپ دست‌ها در ورزش‌های دیگر را نیز بررسی کنند. پیش از این مشخص شده بود که چپ دست‌ها در ورزش تنیس کارایی بهتری دارند، زیرا توپ را به سمتی پرتاب می‌کنند که حریف به سختی قادر به برگرداندن آن است. افراد چپ دست زیادی در میان ورزشکاران بدمینتون، ورزشکاران کریکت  وجود دارند.

zohreh بازدید : 560 جمعه 14 آذر 1393 نظرات (0)

تاریخچه فلای بورد

این وسیله ورزشی در بهار سال 2011 میلادی توسط شخصی بنام فرانکی زاپاتا در ورشو لهستان ابداع گردید و در طول مسابقات جهانی جت اسکی در همان سال در کشور چین به مردم معرفی گردید. این ورزش هیجان انگیز در مدت کوتاهی علاقه مندان زیادی در سر تاسر جهان پیدا کرده است .

فلای بورد چیست؟

یک نوع وسیله ورزشی آبی است که با اتصال به جت اسکی نیروی محرکه خود را از آب پمپاژ شده توسط جت دریافت و به درون شلنگ فلای بورد انتقال نموده که این حرکت باعث بلند شدن این وسیله از سطح آب می شود. در این حالت شما میتوانید مانند یک پرنده روی آب تا ارتفاع 15 متری پرواز نمائید و همانند دلفین از شنا و شیرجه زدن در آب لذت ببرید .

انواع فلای بورد

در حال حاضر دو مدل فلای بورد در جهان موجود می باشد. 1- مدل مبتدی 2- مدل حرفه ای

zohreh بازدید : 180 جمعه 14 آذر 1393 نظرات (0)

بشر برای پیشرفت بیشتر همچنان گام های تازه یی برمی دارد و دست به اختراعات جدیدی می زند. هر روز خبرهای تازه یی از تحول در تمامی بخش های جوامع به گوش می رسد و زندگی در عصر جدید شرایط متفاوتی با گذشته را دنبال می کند. در این بین ورزش هم ثابت نمانده و به موازات تغییرات در سایر سطوح جامعه شتاب بیشتری رو به جلو دارد تا از قافله عقب نماند.

ورزش جدید پدل,تنیس,تنیس زنان,[categoriy]

آشنایی باورزش جدید پدل

 

 

 

 

 

 

 آنالیزورها و تئوریسین ها هفته ها، ماه ها و شاید سال ها وقت می گذارند تا به یک طرح جدید برسند. کارشناسان فدراسیون های جهانی نیز همواره در تلاش اند تا با اعمال تغییراتی، برجذابیت های رشته های گوناگون ورزشی بیفزایند. پیشرفت رشته های گوناگون ورزشی کاملاً ملموس است و به راحتی می توان آن را مشاهده کرد. با این حال یک نقطه ی سیاه در سال های اخیر بر ورزش سنگینی کرده و آن دل بستن به رشته هایی است که از قبل وجود داشته اند و همواره این پرسش در ذهن افراد خطور کرده که آیا نمی توان ورزش تازه یی اختراع کرد؟در سال های گذشته برخی بازی های کامپیوتری گام به عرصه ی ورزش نهادند و به عنوان رشته هایی جدید به عرض اندام پرداختند، اما هرگز جایگاهی در بین ورزش های موجود به دست نیاوردند. تعدادی دیگر از بازی ها نیز تحت تأثیر رشته هایی دیگر و به عنوان زیر مجموعه آنها به جهانیان معرفی و خیلی سریع محو شدند. تا همچنان پرسش یاد شده بی پاسخ باقی بماند. این که ورزش به طور رسمی رشته ی جدیدی به خود نبیند، به نظر برخی ها می تواند نگران کننده و تا حدی تأسف آور باشد. چرا که به عقیده ی این گروه، گذشت زمان سبب می شود تا از جذابیت های بسیاری از رشته های کنونی کاسته شود و مردم گرایش کمتری نسبت به آنها نشان بدهند. این فرضیه البته از نظر کارشناسان فدراسیون های جهانی مردود است. زیرا این افراد خبره می گویند که با تغییرات متوالی که در نحوه ی انجام بازی ها شکل می گیرد، نوآوری به اندازه ی کافی به وجود می آید از این بابت نگرانی وجود ندارد.

 

 

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 193
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 63
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 180
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 208
  • بازدید ماه : 331
  • بازدید سال : 1,462
  • بازدید کلی : 35,785