loading...
انجمن ورزشی پنجم اردیبهشت
آخرین ارسال های انجمن
mahboob بازدید : 128 جمعه 23 آبان 1393 نظرات (0)
کبدی علاوه براینكه یك ورزش پرتحرك وکم خرج و ساده است در داخل و بیرون سالن نیز برگزار و ترکیبی ازکشتی و راگبی است . برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف دراین بازی به مهارت ، انعطاف پذیری ، چابکی، استقامت، حضورذهن و جرأت نیاز است.
          تشكیلات این رشته ورزشی درایران از سال 1375 با عنوان انجمن كبدی (تحت پوشش فدراسیون ورزشهای همگانی )شروع به فعالیت نمود و با توجه به كسب مدالهای ارزشمند در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان در بعد قهرمانی باصلاحدید مسئولین محترم سازمان تربیت بدنی در تاریخ 8/4/84 ،با تشكیل مجمع عمومی وتحت عنوان فدراسیون كبدی جمهوری اسلامی ایران عملا" شروع به فعالیت نمود. این فدراسیون از بدو فعالیت تا كنون توانسته است30  استان كشور را تحت پوشش رشته ورزشی كبدی قراردهد ودر رده های نونهالان ، نوجوانان، جوانان ، بزرگسالان در دو بخش آقایان و بانوان فعال بوده و این فدراسیون درسال1375 (1996) به عضویت كنفدراسیون كبدی آسیا و در سال 1380  ( 2001) به عضویت فدراسیون جهانی درآمد وكرسیهای نایب رئیس فدراسیون جهانی ودبیرفدراسیون كبدی آسیا توسط مسئولین ورزش كشورمان كسب كه موجب مباهات ورزش كبدی كشوراست . از اهداف بلندمدت این فدراسیون توسعه وگسترش ورزش كبدی در اقصی نقاط كشور بویژه در روستاها ومراكز بخشها به منظور انتخاب استعدادهای بالقوه در این رشته ورزشی و آموزش آنها با علم ورزش براساس دانش روز به منظور كسب مقامهای قهرمانی برای كشورعزیزمان می باشد.
            تاریخچه این بازی به 4000 سال قبل باز می گردد .كبدی یك ورزش بسیار محبوب در آسیای جنوبی است، ورزشی است كه بین دو تیم با حضور 12 بازیكن از هرتیم ( 7 نفر درزمین + 5 نفر رزرو) انجام می شود. بازی در بخش آقایان (رده بزرگسالان وجوانان) در دو نیمه20 دقیقه ای و در بخش بانوان در دو نیمه 15دقیقه ای انجام        می شود. مهاجمان دو تیم درحالی كه مرتبا" كلمه كبدی كبدی را تكرار می كنند با انجام حركات حمله و دفاع و جابجایی سعی می كنند با لمس یا گرفتن یار تیم مقابل بتوانند به بالاترین امتیاز دست یابند.
           ریشه كلمه كبدی ازواژه كائون بادا به معنی مبارزه با حریف مشتق می شود این بازی همزمان با بازیهای المپیك برلن در سال 1936 در شهر ماهاراشترا توسط هانومان ویابام به نمایش درآمد. بازی كبدی درسال 1938 دربازیهای المپیك هند در شهر كلكته معرفی و فدراسیون كبدی هند( KFI ) در سال 1950 تاسیس شد و قوانین و مقررات استاندارد بازی كبدی درهمین سال تصویب شد. و فدراسیون آماتور كبدی هند نیز در سال 1973 تأسیس شد .
            فدراسیون آماتور كبدی آسیا در سال 1978 تشكیل شد وكبدی برای اولین بار به عنوان یكی از رشته های نمایشی بازیهای آسیایی در سال 1982 دهلی نو شركت و برای اولین بار نیز در بازیهای آسیای پكن در سال 1990 به عنوان یك رشته رسمی شركت داده شد. اولین مسابقات رسمی جهانی كبدی براساس قوانین ومقررات فدراسیون آماتور كبدی آسیا و اولین بار در سال 2004 در بمبئی هند برگزار شد وكشورهایی از آسیا- اروپا- آمریكا در این رویداد شركت نمودند. اولین دوره مسابقات قهرمانی كبدی در سال 1980 برگزار شد تا بخش زنان نیز در سطح بین المللی فعالیت لازم را داشته باشد . هدف اصلی فدراسیون كبدی جهانی گسترش ورزش در سراسر جهان وگنجاندن آن به سوی المپیكی شدن است و آقای جی سی گهلوت رئیس فدراسیون كبدی و همكاران ایشان در كلیه كشورها تمام تلاش خود را به كار می برند كه این رشته را در بازیهای المپیك بگنجانند.
 
تیم های برتر كبدی كشورهای آسیایی:
هندوستان- پاكستان- ایران- ژاپن- بنگلادش- مالزی- سریلانكا- كره جنوبی- تركمنستان- افغانستان- تایلند- نپال- چین- مالدیو- بوتان- قرقیزستان- قزاقستان- اندونزی.
تیم های برتر كبدی كشورهای جهان:
هندوستان- ایران- ژاپن- پاكستان- كانادا- انگلستان- آلمان- بنگلادش – آمریكا- تركیه- سریلانكا- چین- مالزی- اندونزی- مالدیو- بوتان- تایلند- كره جنوبی- افغانستان- قرقیزستان- قزاقستان- تركمنستان.
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 193
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 63
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 69
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 97
  • بازدید ماه : 220
  • بازدید سال : 1,351
  • بازدید کلی : 35,674