loading...
انجمن ورزشی پنجم اردیبهشت
آخرین ارسال های انجمن
f-z1377 بازدید : 86 جمعه 14 آذر 1393 نظرات (0)

 

ایستاده خم شدن

این تمرین ساده و تاثیر گذار یکی از بهترین حرکات ورزشی برای آزاد سازی و درگیر کردن ستون فقرات است.

ایستاده خم شدن

این تمرین همچنین عضلات پشت ران، کشاله، زردپی های دو طرف پشت زانو، گردن و لگن را هم درگیر خواهد کرد.
برای شروع، کاملا صاف بایستید و پاها را اندازه ی عرض شانه ها باز کنید و کف دست را بر روی پشت ران قرار بدهید. به آرامی کف دست را به سمت پایین ببرید و تلاش کنید زانوها به هیچ عنوان خم نشوند و تاجایی که توانایی دارید پایین بروید و همان وضعیت را حفظ کنید. سعی کنید با کمک فشار دست که به پشت پا وارد میکنید سر را به سمت زانو نزدیک کنید ولی برای شروع زیاد فشار نیاورید؛ در صورتی که مشکلی در انجام این تمرین دارید حتما با پزشک مشورت کنید.
۳ نوبت در روز و هر نوبت ۳۰ ثانیه مقاومت برای شروع کافی به نظر میرسد ولی به مرور زمان این مدت باید افزایش یابد.

 

خم شدن ۹۰ درجه به سمت زمین

این تمرین همچنین با نام Adho Mukha Svanasana هم نامیده میشود و یک تمرین بر پایه حرکات یوگا است و در کشش و انعطاف پذیری بدن نقش خیلی مؤثری دارد.
برای شروع این تمرین کف دست و زانو ها را بر روی زمین قرار دهید و سپس زانو را از زمین جدا کنید و وضعیتی مانند شکل زیر بگیرید. توجه کنید پاها باید اندازه ی عرض شانه ها باز شده باشند و انگشتان پا رو به جلو قرار گرفته باشند.

خم شدن 90 درجه به سمت زمین

سر در بین دو بازو قرار میگیرد و بازو ها با کمک کف دست به سمت جلو کشیده میشوند. تلاش کنید در این تمرین از نفس های عمیق استفاده کنید تا اکسیژن بیشتری به بافت ها برسد و تاثیر بیشتری داشته باشد.
حتما به یاد داشته باشید که کمر باید کاملا صاف باشد، فشار بر روی کف دست و انگشتان پا قرار متمرکز است و بدن کاملا کشیده شده است.
این تمرین را برای مدت چند نفس عمیق انجام بدهید و بعد از کمی استراحت دوباره تکرار کنید.

 

آویزان شدن

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم یکی از موانع افزایش قد، نیروی جاذبه ی زمین است. جاذبه در تمام ساعات شبانه روز بدن شما را تحت تاثیر قرار میدهد و باعث فشرده تر شدن بدن خواهد شد.

آویزان شدن

راه کار ساده ولی کاملا مؤثر برای حل این مشکل آویزان شدن میباشد. شما با این کار با کمک نیروی جاذبه وزن خودتان را به طور متعادل بین مفصل های بدن تقسیم میکنید و به آن ها اجازه میدید تا تحت کشش قرار بگیرند.
در حقیقت آویزان شدن یا معلق شدن یکی از راه های شناخته شده ای است که میتواند قد شما را بین یک تا سه اینچ (دو تا هشت سانتی متر) بلند تر کند.
برای این تمرین شما نیاز به یک میله ی افقی (میله بارفیکس) دارید و بدن باید کاملا کشیده شده باشد، در صورتی که جای کافی ندارید و نمیتوانید پاها را صاف و کشیده نگه دارید، زانوها رو خم کنید تا بدن کاملا آویزان شود.
توجه کنید که میله بارفیکس رو از جلو در مشت بگیرید نه از پشت.(مثل تصویر)

آویزان شدن

در حین اینکه آویزان شده اید تلاش کنید بازوها، شانه ها و مفصل لگن آزاد باشند یعنی هیچ فشار و انقباض اضافی در این نواحی وجود نداشته باشد و کاملا ریلکس باشید. این تمرین را هربار حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه و ۳ بار در روز انجام دهید.

 

حالت شنا بیرون از آب

این تمرین بر عضلات پشتی و پایینی بدن تمرکز دارد و آنها را درگیر میکند. برای شروع این تمرین بر روی شکم دراز بکشید و بدن را کاملا بکشید.

حالت یک دست و یک پا به صورت برعکس

بازوها را به سمت جلو کشیده به طوری که کف دست رو به زمین باشد و بازوی راست را بالاتر از بازوی چپ قرار بدهید. سپس پای مخالف را تاجایی که میتوانید از زمین جدا کنید و کشش را به ناحیه پا اعمال کنید. برای شروع سعی کنید این موقعیت را برای ۴ ثانیه حفظ کنید و در آینده به ۲۰ ثانیه برسانید و حتما به این مسئله توجه داشته باشید که حرکات باید به آرامی انجام داده شوند، ناگهانی کشش ایجاد نکنید، آرام آرام و ظرف مدت چند ثانیه کشش را زیاد کنید سپس ۴ ثانیه در حداکثر کشش باقی بمانید و بعد آرام آرام کشش را کم کنید و بدن را به حالت طبیعی برگردانید. این کار را برای هر دو دست و پا انجام بدهید.

 

بالاگرفتن لگن و شکم

این تمرین ، تمرین مورد علاقه ی فیتنس کاران است. تمرینی بسیار ساده ولی هنگامی که انجام میدهید کشش را کاملا در ستون فقرات، ماهیچه های پهلوها و لگن احساس خواهید کرد.

بالاگرفتن لگن و شکم

برای شروع این تمرین به پشت روی زمین دراز بکشید و شانه ها و بازوها را محکم به زمین بچسبانید. زانو ها را خم کنید و تاجای ممکن کف پا را که با زمین در ارتباط است به سمت لگن نزدیک کنید.
سپس پشت خود را به سمت بالا خم کنید تا لگن از زمین جدا شود و برای ۲۰ ثانیه در این وضعیت باقی بمانید و سعی کنید این زمان را در آینده به ۳۰ ثانیه ارتقا دهید.
با انجام بیشتر این تمرین کشش را حتی در بخش های جلویی لگن نیز احساس خواهید کرد.

 

f-z1377 بازدید : 227 جمعه 14 آذر 1393 نظرات (0)

 


dressage درساژ چیست ؟

آسمونی : دِرِساژ یا خَرامِش رشته‌ای در ورزش سوارکاری است که در آن سوار اسب خود را به اجرای مجموعه‌حرکات دقیق و هماهنگ با ترتیب و زمان‌بندی مشخصی وامی‌دارد تا میزان هماهنگی خود با اسب و آزمودگی حیوان را نشان دهد.

درساژ در درجهٔ اول آموختن رفتارهایی جلو رفتن، چرخیدن، ایستادن، پرش،… است که از اسب انتظار می‌رود هنگامی که به او اشاره می‌شود تغییر تون صدا، صدا زدن، اشاره با استفاده از پاها، دستان، افسار،… انجام دهد. در درجهٔ دوم، درساژ یکی از رشته‌های المپیکی سوارکاری است. این رشتهٔ ورزشی یک هنر نیز محسوب می‌شود، زیرا جستجوی زیبایی حرکات و رفتار یکی از مهم‌ترین اهداف آن می‌باشد.

dressage2 درساژ چیست ؟

تاریخچهٔ درساژ

مسابقات درساژ برای نخستین بار در سال ۱۹۱۲ در لیست بازی‌های المپیک استکهلم قرار گرفت. البته این نوع هنر در یونان باستان نیز رواج داشت و سوارکاران برای نمایش اسب‌های خود و حرکات نمایشی با یک دیگر به رقابت می‌پرداختند.

dressage1 درساژ چیست ؟

چگونگی برگزاری مسابقات درساژ

زمین مسابقات حرامش مستطیلی به طول ۶۰ متر و عرض ۲۰ متر است. سوارکاران به نوبت در زمین حاضر می‌شوند و نمایش خود را طبق برنامه اجرا می‌کنند. برنامه‌ها می‌توانند اختیاری و همراه با موسیقی باشند، یا از قبل توسط داوران مشخص شده باشند. هیئت داوران که از ۲ تا ۵ نفر تشکیل شده‌اند، با توجه به روانی نمایش و میزان سختی آن، دقت در انجام حرکات، میزان مطیع بودن اسب، کیفیت حرکات و رفتار او، چگونگی قرار گرفتن سوارکار بر روی اسب و… نمراتی بین ۰ انجام ندادن حرکت تا ۱۰ حرکتی بی نقص و عالی را برای هر حرکت یادداشت می‌کنند.

سوارکار باید سعی کند حرکاتش برای هدایت اسب تا حد امکان مخفی باشد و دیده نشود، به طوری که احساس شود ارتباط ذهنی میان آن دو وجود دارد. این کار ممکن است به نظر تماشاگران بسیار آسان بیاید، در حالی که نتیجهٔ تلاش بسیار چندین سال می‌باشد.

معدل سوارکار بر حسب در صد اعلام می‌شود. معدلی بین ۶۵٪ تا ۷۰٪ معدلی خوبی برای مسابقات کشوری است. معدل برندگان مسابقت بزرگ بین‌المللی معمولاً بین ۷۵٪ تا ۸۰٪ می‌باشد. هم اکنون رکورد مسابقات بین‌المللی درساژ با برنامهٔ اختیاری، ۸۵/۸۷٪ می‌باشد و متعلق به انکی فان گرونسون از هلند و اسبش سالینرو می‌باشد که در سال ۲۰۰۶ در مسابقهٔ شهر دن‌بوس برنده شد.

 



f-z1377 بازدید : 454 جمعه 14 آذر 1393 نظرات (0)

All About the Zumba Exercise همه چیز درباره ورزش زومبا

یکی از سبـکهای تنـاسب اندام به همـراه شـادی و نشاط حاصـله از آن ورزش زیبا و ریتمیک زومـبا ( سـومبا ) می باشد . ورزش ریتمـــیک زومبا ( سومبا ) برگرفته از انواع حرکتــهای مــوزون کشور آفریقا و آمریکای لاتین می باشد . از تلفیق چهـار سبک ریتم های میرنگه، رگی تون،سالسا، کالیبسو و کومبیا حرکت موزون و ورزش ریتمیــک زومبا ( سومبا ) پدید می آید . در این ورزش حرکتها و تکنیک ها کاملا حســـاب شده است و تآثیر و توجه مستقیمی بــرروی اندامـــهای مختلف ( دست، پا، بازو، ران و ستون فقرات ) شده است . تمامی ماهیچه های حــرکتی ساق پا، رانـها و بازوها و حتـی وریدهای شکمی تحت تآثیر این ورزش وریتـم آن قرار گرفته و از افزایش چربی دراطراف این قسمتها جلوگیری می کند . حرکات و تکنیــک های حرکتی موجب کشــش ماهیچــــه ای شده و شــکل و فرم زیبا و جوانی را با توجـه به اسـکلت و استخوان بندی افراد موجب می گردد . این ورزش که کامـــلا هـــــوازی می باشد، تمـــرکز بر روی تنفس و توجه بر روی انجام انــــــواع تکنیــــــک های حرکتــی را بــــــالا برده و موجــب کــــــاهش وزن در هـــر سنــی و زیبــایی انـــدام یا هر نـــــوع استخــــوان بندی می گردد در طول مدت انجام این حرکات، فشار خون بالانس بوده وهیچ فشاری بر روی مفاصل ومناطق حسـاس مثل زانوها، آرنجها، مچ دست و پا وارد نمی شود . این حرکـــات با ریلکســـی کامــل و نشاط سرشار حاصل از دم و بازدم مناســــب و فرصـــت کافی برای انجام درست حرکات، موجب چربی سوزی آهسته ولی مستمر گشته و تبدیـل انرژی به جای از دست دادن آن را حاصل می گردد .ناگفته نماند که انجام درست حرکــات و فراگیـــری پایه ای و اساسی این سبک، هنــرجو را قــادر مــی سازد که با انــواع سبــکها و ریتمها ارتباط نزدیــک برقرار کرده ضــمن شناخت اندامهای خود، براحـتی هر نوع سبــک دیگری را با اعتماد به نفس کامل انــجام دهد .

All About the Zumba Exercise1 همه چیز درباره ورزش زومبا

 

امروزه زومبا یکی از داغترین روشها برای از دست دادن وزن است.ترکیب خاص این ورزش از حرکات هوازی و مراحل رقص با گام های سریع و آسان بسیارسرگرم کننده است. زومبا  بسیار چالش برانگیز است و می تواند به شما در از دست دادن وزن اضافه  بسیار کمک کند و همچنین تن و ماهیچه ها را سفت میکند یکی از دلایل موفقیت زومبا این است که یک برنامه کاهش وزن است، زیرا بسیار سرگرم کننده است . هنگامی که به کلاس ایروبیک می روید ، ممکن است مراحل خسته کننده ای را دنبال کنید . بسیاری از مردم کلاس های ایروبیک خود را تنها پس از چند هفته ترک میکنند زیرا خیلی کسل کننده است . با زومبا ، شما در حال ترکیب حرکت رقص با حرکات ایروبیک و ریتم رقص را نگه می دارید استفاده از موسیقی از جمله رومبا ، سالسا، تانگو ، و… همراه است . یکی دیگر از دلایل موفقیتش اینست با سرعت زومبا شما می توانید در هر نقطه از 300 تا 600 کالری در یک کلاس یک ساعته بسوزانید. این سوزاندن کالری ، به وزن بدن بستگی دارد. هر چقدرسنگین تر باشید ، باید بیشتر تمرین کنید .کسی که بسیار سنگین است ممکن است در یک کلاس زومبا کالری بیشتری نسبت به کسی که سبکتراست بسوزاند در حالیکه ، همان تلاش را میکند. سوزاندن کالری همچنین بستگی به تلاش های شما دارد . در کلاس زومبا شما فعال تر هستید و بیشتر حرکت می کنید ، هرچه بیشتر حرکت کنید کالری بیشتری خواهید سوزاند . زومبا به تقویت عضلات نیز کمک می کند. هنگامی که حرکات رقص یا حرکت هوازی انجام می دهید ، ماهیچه های شما لاغر می شود و شل نمی شود . بسیاری از کسانی که به طور منظم رقص میکنند ورزش زومبا برای انها بسیار راحت تر است . در کلاس زومبا باید بطور مرتب شرکت کنید اگر رقصنده خوبی نباشید کلاس زومبا برایتان دشوار خواهد بود . مراحل تدریس به آرامی است و لی باید سرعت بیشتری در این کار داشته باشید . . اگر علاقه مند به شرکت در یک کلاس بزرگ هستید این ورزش بسیار سرگرم کننده تر خواهد بود.

f-z1377 بازدید : 89 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
چند نرمش براي اونايي كه همش پشت ميز ميشينن
اکثر ما دست‌کم ۸ ساعت از روزمان را پشت میز کار می‌گذرانیم و این نشستن‌های طولانی عوارضی جسمی و روانی زیادی دارد. با انجام تمرینات ساده‌ای، از فرصت‌های فراغت‌ می‌توانید نهایت استفاده را به نفع سلامت‌تان بکنید.

لبه میز را بگیرید و مانند زمانی که می‌خواهید میز را از زمین بلند کنید به دستتان کشش وارد کنید. زمانی که خسته شدید با دست دیگر این حرکت را تکرار کنید.


چند نرمش براي اونايي كه همش پشت ميز ميشينن


دست‌تان را بر روی میز بگذارید و با تمام نیرو دست را به سمت پایین فشار دهید. تا زمانی که خسته نشدید در این حالت کشش بمانید و سپس با دست دیگر این تمرین را تکرار کنید.



چند نرمش براي اونايي كه همش پشت ميز ميشينن


دست راست را برروی میز ودست چپ را زیر میز بگذارید و دست راست را با تمام قدرت و به سمت پایین فشار دهید. همزمان دست چپ را به سمت بالا فشار دهید. وقتی خسته شدید جای دست‌ها را عوض و تمرین را تکرار کنید.


چند نرمش براي اونايي كه همش پشت ميز ميشينن


روی لبه‌ی صندلی بنشینید و پاهایتان را به نوبت کاملا صاف کرده، چند سانت از سطح زمین بلند کنید و برای چند دقیقه نگهدارید. اگر می‌توانید پایتان را بالاتر ببرید.



چند نرمش براي اونايي كه همش پشت ميز ميشينن


همان طور که بر روی صندلی نشسته‌اید دست راست را بر روی قسمت بیرونی زانوی راست گذاشته و با تمام نیرو زانو را فشار دهید مثل این که می‌خواهید زانو را به سمت پای چپ هل دهید. در همان زمان با پای راست فشاری در خلاف جهت دست و برای مقابله با آن وارد کنید. این کار را با دست و پای چپ تکرار کنید.



چند نرمش براي اونايي كه همش پشت ميز ميشينن


دست راست را بر روی قسمت داخلی زانوی راست قرار داده و فشار دهید مثل این که بخواهید آن را از پای چپ دور کنید و در همان زمان با پای راست با این فشار مقابله کنید. این حرکت را روی پای دیگر تکرار کنید.



چند نرمش براي اونايي كه همش پشت ميز ميشينن


دست راست را بر روی زانوی راست قرار داده و تا جایی که می‌توانید زانو را به سمت پایین فشار دهید و کششی در زانو ایجاد کنید. این حرکت را هم روی پای دیگر و یا همزمان روی هر دو پا تکرار کنید.



چند نرمش براي اونايي كه همش پشت ميز ميشينن


با دست چپ، مچ دست راست را گرفته و در جهت مخالف بکشید. روال را تغییر داده و دوباره تکرار کنید.



چند نرمش براي اونايي كه همش پشت ميز ميشينن


در حالی که بر روی صندلی نشسته‌اید ، لبه آن را با دست گرفته و با تمام قدرت مثل زمانی که می‌خواهید صندلی را بلند کنید به آن نیرو وارد کنید.



چند نرمش براي اونايي كه همش پشت ميز ميشينن


هر دو دست را بر روی میز قرار دهید، دست چپ را مشت کرده و آن را بر کف دست راست عمود کنید و محکم به هم فشار دهید.



چند نرمش براي اونايي كه همش پشت ميز ميشينن


همان طور که بر روی صندلی نشسته‌اید، دست‌ها را پایین بیاورید و کف دست‌ها را به هم بچسبانید و آنها را محکم به هم فشار دهید. این تمرین را در حالتی که انگشتان به سمت بالا هستند تکرار کنید.



چند نرمش براي اونايي كه همش پشت ميز ميشينن


پاها را از زمین بلند کنید و به هم گره بزنید و آن‌ها را در جهت مخالف بکشید تا عضلات‌تان خسته شود.



چند نرمش براي اونايي كه همش پشت ميز ميشينن


پاها را کاملا صاف و از زمین بلند کنید و روی هم بگذارید و با پای بالایی پای پایینی فشار بیاورید. جای پاها را عوض کنید.


چند نرمش براي اونايي كه همش پشت ميز ميشينن
__________________
f-z1377 بازدید : 134 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

مختصری در مورد آناتومی مچ دست

ساختار اسکلتی: مفصل مچ دست  از ترکیب دو استخوان زند زبرین و زیرین و هشت استخوان مچ دست می باشد که با استخوان های کف دست مفصل می شود.مچ دست قادر به انجام حرکات دور شدن ( آبداکشن )، نزدیک شدن ( آداکشن )، باز شدن ( اکستنشن )، تا شدن ( فلکشن ) و هایپرآداکشن و هایپرفلکشن می باشد.

ساختار عضلانی: حرکات متنوعی که در مچ دست وجود دارد به علت وجود بیست و پنج عضله ای است که در این قسمت فعالیت دارند ، که قوی کردن این عضلات مخصوصا عضلات ناحیه ساعد می تواند شما را در برابر مچ درد تا حدودی مصون سازد.

 درد مچ چگونه دردی است ؟

Carpal Tunnel Syndrome درد مچ دست یکی از بیماری های بسیار رایجی است که متأسفانه در گذشته چندان مورد تحقیق قرار نگرفته و تا حدی ناشناخته مانده است . معمولاً مردم ، این بیماری را به عنوان "  درد مچ " می شناسند که درد آن به انگشت های دست ختم شده و حرکات دست را تا حدودی مشکل می سازد و ناتوانی به وجود می آورد. امروزه این ناراحتی در میان کارگران و کارکنان کشورهای صنعتی فوق العاده رایج است. این عارضه در میان کسانی که ساعات زیادی با کامپیوتر کار می کنند،بعضی از ورزشکاران، افرادی که به کارهای مکانیکی اشتغال دارند بسیار رایج است. 

درمان درد مچ

در حال حاضراین درد شناخته شده ، و قابل درمان است .البته عوامل دیگری نیز می تواند موجب مچ درد شود ولی این بیماری یکی از شایع ترین علت های درد در ناحیه مچ دست است.

تونل کارپال چیست؟

تونل کارپال، لوله ای در مچ است که عصب میانی در آن قرار دارد . این عصب به انگشت شست و قسمتی از کف دست که منتهی به این انگشت می‌شود، انگشت اشاره، انگشت میانی و نیمی از انگشت سوم حس می دهد. وقتی مچ دست در حالت بدی قرار بگیرد، فضای کافی برای عصب مدیان وجود ندارد و به این عصب فشار وارد می‌شود. همچنین وقتی این لوله ملتهب شود و آسیب ببیند، به عصب هم صدمه وارد می‌آید که باعث سوزش و خارش، کرخ و بی‌حس شدن، ضعف یا درد در انگشت‌ها می‌شود.

درمان درد مچ

علل بروز این بیماری:

 تحقیقات نشان می دهد از هر ده نفر افرادی که به این ناراحتی دچار هستند ، یک نفر کسانی هستند که با دست هایشان کار می کنند. خانمهای خانه دار ، تایپیست ها ، قصاب ها ، نجارها، موسیقی دانان و خیاط ها بیشتر به این بیماری دچار می شوند . به عبارتی این عارضه در میان زنان ۴۰ تا ۶۰ ساله و بخصوص زنان باردار رایج است ؛ زیرا در دوران بارداری به دلیل ترشحات زیاد هورمون ، غضروف شل شده و باعث تورم می گردد.

در ضمن این حالت در میان خانم هایی که قرص ضد بارداری مصرف می کنند نیزدیده می شود . همچنین کسانی که از ناراحتی تیروئید رنج می برند به دلیل نوسان هورمون به این بیماری دچار می گردند.فشار حاصله بر روی عصب حسی میانی عامل این بیماری است . همچنین رماتیسم مچ و مفاصل دست نیز از علل این بیماری به حساب می آیند.

 ورزش های مفید برای پیشگیری و درمان درد مچ دست :

با انجام تمرینات زیر می توانید تا حدی امکان ابتلا به درد مچ دست را در آینده کاهش دهید :

۱- انگشتان خود را محکم بسته یک ثانیه بسته نگه دارید مجددا باز کنید این کار را بیست بار پشت سر هم برای هر دست انجام دهید.

۲- یک توپ تنیس یا چند جوراب که در هم به شکل توپ پیچیده شده است را در دست گرفته و سعی کنید انگشتان خود را ببندید در این صورت انگشتان شما با مقاومت از طرف توپ مواجه می شود انگشتان خود را در همین وضعیت به مدت سه ثانیه نگه دارید و سپس سه ثانیه استراحت دهید . این حرکت را ده بار برای هر دست انجام دهید.

۳- آرنج خود را طوری خم کنید که ساعد شما با بازویتان زاویه نود درجه تشکیل دهد طوری که کف دست شما رو به بالا باشد سپس انگشتان خود را بسته مچ خود را به آرامی به سمت بالا و پایین حرکت دهید.

۴- دست خود را در همان حالت تمرین شماره قبل نگه داشته ولی اینبار به جای بالا و پایین کردن مچ دست را به چپ و راست به آرامی حرکت دهید ( توجه داشته باشید که مچ در این حرکت باید بدون هیچ شکستگی از ساعد باشد ).

۵- دست خود را در همان حالت تمرین شماره قبل نگه داشته این بار مچ خود را طوری حرکت دهید که در مرحله اول کف دست رو به بالا باشد و در مرحله بعد با چرخاندن ساعد کف دست رو به پایین شده باشد ( توجه داشته باشید که مچ در این حرکت باید بدون هیچ شکستگی از ساعد باشد و زاویه نود درجه ای ساعد با بازو حفظ شود).

 تمرینات شماره سه تا پنج را در سه دوره و هر دوره ده بار انجام دهید . این سه تمرین را می توانید با گرفتن وزنه سبک در دست انجام دهید ولی شما در صورتی مجاز به انجام این حرکات با وزنه هستید که مچ شما از عضلات نسبتا قوی بر خوردار باشد وگرنه وزنه می تواند به مچ دست شما آسیب برساند.

تمرینات بیشتر در پیشگیری از سندرم تونل کارپال :

درمان درد مچدرمان درد مچدرمان درد مچ

f-z1377 بازدید : 74 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
فواید باور نکردنی یوگا بر بدن
 
 
وضعیت های یوگا
وضعیت هایی که مرکز و اصل یوگا هستند، آساناس نامیده می‌شوند. در متون قدیمی، این وضعیت ها «مقاوم و خوشایند» توصیف شده اند؛ در واقع، این وضعیت ها، پوزیشن هایی بی حرکت و بدون کوچکترین تلاشی هستند که به واسطۀ آنها فرد یاد می‌گیرد جسم خودش را فراموش کند. با تمرکز بر روی وضعیت ها و کار کردن عمیق بر روی تنفس، فرد ذهنش را آرام و جسمش را قوی می‌کند.

وضعیت های بسیار زیادی وجود دارند، از ساده ترین تا پیچیده ترین. تمام این وضعیت ها پیرو درجه بندی هستند؛ و در یک زنجیرۀ دقیق، پیوسته به یکدیگر و نه جدا از هم قرار می‌گیرند، که با پیوستگی شان، حس مورد نظر را منتقل می‌کنند.

مکتب های مختلف یوگا
یوگا در جهت های مختلفی پیشرفت کرده است. این رشته شامل 8 شاخۀ اصلی می‌شود که این 8 شاخه جزء 3 «خانوادۀ» عمده هستند: یوگای پویا، یوگای ریلکسیشن و یوگای روح. هاتا یوگا یا یوگای در رشتۀ جسمی، رایج ترین مکتب در غرب است.

تمام این مکاتب «پایۀ» یکسانی دارند. ژرارد آرنود با تأکید بر علم یوگا می‌گوید: "یکی از بزرگترین تفاوت ها بین رشته های ورزشی غربی و یوگا "درونی کردن" است". در یوگا، ما «شور و هیجان بدن را بیشتر از این که از بیرون (مثلاً توسط آینه های باشگاه) ببینیم، از درون مشاهده می‌کنیم. این مشاهده باعث می‌شود که ما ظرفیت ها و محدودیت های خودمان را دریابیم.» دکتر مَمان تصریح می‌کند: به کمک یوگا، آنچه را که برای بدن مان مضر است، می‌شناسیم و بدون هیچ محدودیتی، بهترین شیوه و عادات را برای زندگی برمی‌گزینیم».
و تنفس؛ در واقع تنفس عملکرد «ناخودآگاهی» است که ما می‌توانیم روی آن اثر بگذاریم؛ با این حال، در بیشتر موارد ما بد نغس می‌کشیم. در تمام طول جلسۀ یوگا، ما بر مسیر عبور نفس تمرکز می‌کنیم؛ مهارت در تنفس به ما اجازه می‌دهد که جریان انرژی در بدن مان را مهار و رام کنیم. 

فواید یوگا
دکتر ممان نکتۀ مهمی را خاطر نشان می‌کند، وی می‌گوید: «یوگا را نمی‌توان به معنای دقیق کلمه، به عنوان درمان تعریف کرد.» در واقع، آثار واقعی یوگا صرفاً «درمانی» نیستند. ولی با انجام تمرینات یوگا، فرد کنترل بهتری روی بدنش خواهد داشت و شناختی بهتری نسبت به محدودیت ها و ظرفیت هایش به دست می‌آورد؛ تمرین منظم یوگا می‌تواند راه حل های مناسبی برای مشکلات جسمی و روحی ما با خود به همراه داشته باشد.   
ژرارد آرنود در این باره توضیح می‌دهد و می‌گوید: «تأثیر یوگا بر ذهن و عواطف به این ترتیب است که یوگا باعث یادگیری «آرامش فوق العاده»، «تعادل» در زندگی برای تمام روزها، «روی فرم بودن» و «بیشترین تأثیر بر فعالیت ها»  می‌شود». 

اما تأثیر واقعی تمرین منظم یوگا بر «سلامتی» چیست؟ دکتر آندره ممان این موضوع را برای ما روشن می‌کند. 
در ابتدا تأثیر یوگا بر ماهیچه ها، استخوان ها و مفاصل: در طی انجام وضعیت ها، ماهیچه ها تحریک، منبسط و منقبض می‌شوند. با انجام یوگا، ماهیچه ها انعطاف پذیر و قوی می‌شوند. تمرین منظم یوگا مانند تمام فعالیت های جسمی دیگر، روند بی آهک شدن استخوان ها (پوکی استخوان) را کند می‌کند.  
دربارۀ تنفس، یوگا تمام عناصر برای بهبود ظرفیت تنفس را در اختیار دارد و آنها را به جریان می‌اندازد؛ به همین ترتیب و خصوصاً با کاهش ضربان قلب، عملکرد قلب و عروق را نیز بهبود می‌بخشد.

تأثیر یوگا بر عروق، سهیم بودن در کاهش فشار خون است؛ یوگا با بازگرداندن جریان خون از عضوهای پایینی، گردش خون را تسهیل می‌کند.
به طور کلی، یوگا شمای کلی بدن را زیباتر و بهتر می‌کند، بنابراین، به لطف زیبایی بیشتر ستون مهره ها و حفظ آنها در بهترین وضعیت، فرد در بدنش احساس راحتی و آسایش دارد.  

چه کسانی می‌توانند یوگا تمرین کنند؟
همۀ افراد، هر سنی که باشد، با هر درجه از انعطاف پذیری، می‌توانند یوگا تمرین کنند. فقط کافی است که کلاس هایی متناسب با سطح شان انتخاب کنند: مبتدی، متوسط، پیشترفته و... . 
بیشتر مشکلات احتمالی پزشکی در ارتباط با مفاصل هستند، اگر پوزیشن ها شدید باشند و یا به مدت طولانی حفظ شوند، و یا عمل تنفس به درستی انجام نشود، ممکن است مشکلاتی برای فرد ایجاد کنند. 

 
f-z1377 بازدید : 59 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

عضلات در حال ورزش 10 تا 18 برابر در حال استراحت احتياج به خون دارند، 20 دفعه بيشتر قند و اكسيژن مصرف مى نمايند، 50 بار زيادتر گازكربنيك دفع مى نمايند، و با توجه به همين ارقام ، اهميت كار قلب هنگام ورزش روشن مى گردد .

 

در واكنش قلب در برابر كار عضلانى ، مشاهده مى شود ضربانهاى دبى ، حجم خون ، فشارخون و حتى تركيبات فيزيكی وشيميايى خون را دگرگون مى سازد. ضربان قلب هنگام كار بدنى ، يعنى زمانى كه عضلات را به فعاليت مى داريم ، 2 - 3 و حتى 4 برابر، و امكان دارد به 200 ضربه در دقيقه برسد. حجم خون 2 - 3 برابر و دبى قلب 6 - 7 و حتى 8 برابر و گاه زيادتر شود و دبى قلب از 4 ليتر در دقيقه ممكن است به 30 تا 35 ليتر در دقيقه برسد، در صورتى كه دبى قلب شخص سالم و ورزيده در حال معمولى 25 ليتر است .

 

 

 

حجم قلب ورزش كاران و كارگرانى كه كار بدنى سنگينى دارند، بدون شك افزايش مى يابد، اما اين افزايش به عقيده بسيارى ، فيزيولوژيك و كاملا طبيعى است . در اثر فعاليت بدن ، حجم قلب افزايش مى يابد، زيرا جدار بطن ها به ويژه بطن چپ ضخيم مى شوند، يعنى همانطور كه عضلات بازو در اثر ورزش يا ابتلا به برخى بيمارى ها قوى مى شود، عضلات قلب هم در اثر كار، قوى مى گردد و در نتيجه قدرت انقباض قلب زياد مى شود...

 

 

 

f-z1377 بازدید : 71 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

ایروبیک یعنی فعالیتی که عضلات بزرگ را به کار بگیرد. حداقل ۱۲ دقیقه با

 حرکات ریتمیک و موزون، در شرایطی که سرعت و شدت تمرین قابل تحمل

 است و نیاز بدن به اکسیژن برای مدتی افزایش می یابد، این فعالیت انجام 

  می گیرد. ایروبیک جزء فعالیت های هوازی (شدت کم و مدت طولانی)

است. تمرینات ایروبیک از حرکات ریتمیک و متناوب ماهیچه ای بهره برده و

 ضربان قلب و تنفس را در مدت زمانی خاص بالا می برد.

Understanding the benefits of aerobic exercise6 آشنایی با ورزش ایروبیک و فواید آن



 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 193
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 63
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 175
  • بازدید سال : 1,306
  • بازدید کلی : 35,629